9 клас
Українська література
Вступ. Народна творчість. Давня література
Варіант І
Початковий рівень (3 б.)
Виберіть одну правильну відповідь:
1. Герой якого твору з лободи робив хліб, а з попелу сіль?
а) Шершень (Г. Сковорода «Бджола і Шершень);
б) Нестор Літописець («Повість минулих літ»);
в) Мойсей (біблійна легенда про Мойсея);
г) Прохор чорноризець (оповідання про Прохора чорноризця).
2. Укажіть, кого з нижчезазначених митців слова вважають мислителем, богословом, полемістом:
а) Г. Сковороду;
б) І. Величковського;
в) Ф. Прокоповича;
г) І. Вишенського.
3. . Про походження гетьмана Хмельницького, «хто він був і звідки», розповідається у:
а) літописі С. Величка;
б) «Повісті минулих літ»;
в) притчі проблудного сина;
г) літописі Самовидця.
Середній рівень (3 б.)
Укажіть одну, дві і більше правильних відповідей.
4. Визначте, хто з нижчезазначених осіб здійснив переклад Біблії:
а) Леся Українка;
б) П. Куліш;
в) І. Хоменко;
г) Нечуй-Левицький;
д) Пулюй;
е) Винниченко.
5. Визначте пісні, які належать до весільних:
а) «До бору дружечки, до бору»;
б) «А брат сестрицю та й розплітає»;
в) «Лугом іду, коня веду»;
г) «Світи, світи, місяченьку»;
д) «Ой матінко, та не гай мене»;
е) «Розвий, сосно, сімсот квіток».
6. Укажіть ознаки мораліте як західноєвропейської середньовічної релігійної драми:
а) розповідь про «чуда», здійснені Богородицею;
б) епізоди були пов’язані між собою лише сюжетно і довільно розміщувалися;
в) пропагування ідеї християнської моралі;
г) співвіднесеність біблійної історії з мирськими справами;
д) крізь призму звичайних подій зображувалася вся історія людства;
е) перевага опосередкованого відображення.
Достатній рівень (3 б.)
Завдання на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.
7. Установіть відповідність між уривком фольклорного твору і його назвою.
1) А Іванові не стало квітки, рано-рано, / А Іванові не стало квітки, та ранесенько. / У нього квітка — Марійка-дівка, рано-рано. У нього квітка — Марійка-дівка, та ранесенько.
2) Нехай іде, нехай іде, / Нехай не вернеться, / На дасть йому Господь щастя, / Куди повернеться.
3) Ой матінко плаче, / Поки жити буде; / А сестриця плаче, / Поки не забуде; / А миленька плаче, / Поки його бачить...
4) Не плач, мати, не журися, / Та вже ж твій син оженився, /Та взяв собі паняночку, / В чистім полі земляночку.
а) «...Козака несуть»
б) «Ой на горі вогонь горить»
в) «Ой летіла стріла»
г) «Цвіте терен, цвіте терен»
д) «Розвий, сосно, сімсот квіток»
8. Установіть відповідність між літературними творами та їхніми героями:
1) Курояд
2) Ісус
3) Святополк
4) І. Мазепа
а) «Історія русів»
б) Притча про сіяча
в) Легенда про Вавилонську вежу
г) «Оповідання про Прохора чорнорижця»
д) Ф. Прокопович «Владимир»
9. Установіть відповідність між літературними творами та їхніми героями:
1) оповідання про Прохора чорнорижця;
2) літопис С. Величка;
3) «Владимир» Ф. Прокоповича.
а) І. Сірко;
б) Федько;
в) Ігумен Іоанн;
г) Ярополк.
Високий рівень (3 б.)
10. Напишіть міні-твір на одну із запропонованих тем:
а) «Хвилини» І. Величковського — людський світ у всій його багатоманітності, складності, тлінності й неповторності».
б) «Суд без милості тому, хто сам не творить милості» (за оповіданням про Прохора чорнорижця);
в) «Літописці — справжні патріоти рідного краю».
|