Середа
25.12.2024
17:14
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Скарбничка вчителя-філолога Яненко Світлани Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
Українська мова [88]
Аудіювання, читання мовчки [2]
Українська література [140]
ДПА [4]
ЗНО [55]
МАН [15]
План роботи [11]
Методичні рекомендації [34]
Виступи, доповіді [18]
Календарно-тематичне планування [24]
Нормативно- правові документи [18]
Конкурси, олімпіади [7]
Матеріальна база [1]
Портфоліо вчителя [6]
До 200-річчя з дня народження Т.Г. Шевченка [22]
Позакласна та виховна робота [21]
Скарбничка порад психолога [12]
Скарбничка для батьків [54]
Конкурс "Учитель року - 2015" [17]
Педагогічна технологія "Ситуація успіху" [32]
Творчі роботи учнів [17]
Скарбниця інтерактивних завдань [13]
Глухівський національний педагогічний університет [6]
Вікусина скарбничка [23]

Теги

Афоризми

Мудрі вислови

Методичний портал

«Методичний портал»



Виховна робота

«Методичний портал»


Форма входу

Головна » Файли » Методичні рекомендації

Традиційні типи уроків
07.02.2015, 14:03

ТРАДИЦІЙНІ (СТАНДАРТНІ) КЛАСИФІКАЦІЇ

 

Типи уроків за І. Соболєвим

(*Соболєв І.І. Типи уроків і засоби активізації викладання літератури в школі. – К.: Рад. школа, 1963)

 

  1.  урок-лекція (з необхідним в кінці або в середині його закріпленням);
  2.     урок-розповідь (розповідь-бесіда, розповідь-висновки);
  3. урок учнівських читань (доповіді реферати учнів, усний твір);
  4. урок вивчення тексту художнього твору (коментоване читання, виразне читання, самостійні роботи, усний переказ);
  5.  урок самостійної роботи учнів над підручником, хрестоматією, іншими друкованими джерелами;
  6. урок складання планів (колективне складання планів, індивідуальне складання тощо);
  7.  урок письмової роботи (навчальної, тренувальної, контрольної, з наступним аналізом);
  8. урок з використанням ТЗН або ілюстративно-живописних (навчальних фільмів, діафільмів, грамзапису, літ плакатів, картин, малюнків);
  9.  урок повторення або закріплення шляхом індивідуального опитування з обов’язковим рецензуванням учнівських відповідей (письмово та усно), письмового та усного фронтального опитування, взаємного опитування (учня учнем), виконання вправ;
  10.  урок-бесіда за творами, рекомендованими для позакласного читання;
  11.  урок-диспут;
  12.  урок-екскурсія.

 

 

Типи уроків за М.І. Кудряшовим

(*Кудряшев Н.И. Взаимосвязь методов обучения на уроках литературы. –            М.: Просвещение, 1981. – С. 168-182)

 Принцип класифікації – за домінуючою дидактичною метою.

 

  1. Урок вивчення художніх творів:
    • урок художнього сприйняття твору;
    • урок поглибленої роботи над текстом твору;
    • урок, який узагальнює роботу над твором.
  2. Урок вивчення теорії та історії літератури:
    • урок формування теоретико-літературних понять;
    • урок засвоєння наукових, літературно-критичних статей;
    • урок вивчення біографії письменника;
    • урок за історико-літературним матеріалом;
    • урок узагальнення, опитування, повторення.
  3. Урок розвитку мовлення:
    • урок усних робіт;
    • урок творчих робіт, складених на основі життєвих вражень та на літературні теми;
    • урок написання твору;
    • урок аналізу творчих робіт.

 

Типи уроків за В.Я. Неділько

(*методичний лист Неділько В.Я. Сучасний урок літератури. – К., 1978)

 

  1. урок вивчення нового матеріалу;
  2. урок-повторення, закріплення та узагальнення знань;
  3. урок-бесіда з позакласним читанням;
  4. урок написання твору.

 

Типи уроків за Б.І. Степанишиним

  • Степанишин Борис. Вивчення української літератури в школі. Методичний посібник для вчителя. — К., РВЦ «Проза» , 1995.— 255 с.)

 

  1. урок сприймання художнього твору;
  2. урок поглибленої роботи над великим за обсягом епічним твором;
  3. урок підготовки до творчої роботи;
  4. урок написання творчих робіт
  5. урок аналізу творчих робіт;
  6. урок узагальнюючої роботи;
  7. урок вивчення особи письменника;
  8. комбінований урок;
  9. урок-диспут;
  10.  урок-семінар;
  11. кіноурок.

 

 Типи уроків за Є.А. Пасічником

  • Методика викладання української літератури в середніх навчальних закладах».— К., «Ленвіт» , 2000)

Принцип класифікації – за характером основних дидактичних завдань.

 

  1. урок засвоєння нових знань і розвиток на їх основі вмінь і навичок;
  2. урок узагальнення і систематизації знань; 
  3. урок контроль знань, умінь і навичок.
Категорія: Методичні рекомендації | Додав: філолог
Переглядів: 1514 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук по сайту

Цінуймо свій час

Календар

Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Цей день в історії

Погода
Погода у Кременчуці на тиждень

Друзі сайту
Рідна країна - світоглядний портал

Відвідувачі
Гість ,

Статистика

Життя сайту