Типи уроків за К.І. Приходченко
(*Приходченко К.І. Витоки творчості: Розробки уроків та позакласних заходів з розвитку творчих здібностей учнів [Текст]: посібник / К.І. Приходченко. – Донецьк : Сталкер, 1998. – 410 с.)
Принцип класифікації – організація творчої діяльності учнів.
- уроки риторики – театр одного актора;
- уроки ерудиції – написання творів-есе, новел, етюдів, образків;
- уроки-конференції - постановка і вирішення проблемних питань з опорою на текст художнього твору, на факти з життєвих ситуацій;
- уроки-семінари;
- уроки-диспути;
- уроки виразного читання – складання синонімічних рядів, проведення літературних лабораторних робіт;
- уроки-консультації – вміння зробити повідомлення, написати реферат, доповідь тощо;
- уроки інтелектуальної ділової і рольової гри – написання цитатних характеристик героїв літературних творів, театралізовані уроки, складання сценаріїв, інсценізація, моделювання ситуації, захист підручника;
- уроки розвитку образності й виразності мови і мовлення – написання творів-описів, творів-роздумів, творів-розповідей, складання міні-підручника, художньої книги;
- уроки-колажі – художнє малювання портрета вітру, дощу, мрії, образу осені;
- уроки-дослідження – науково-пошукова робота на задану тему;
- уроки-діалоги – захист альтернативних думок з використанням цитат;
- уроки-спогади – вивчення епістолярної та мемуарної спадщини письменників;
- інші типи уроків – інші форми роботи.
Типи уроків за Н. Сосюк
(*Директор НВК "Рівненський обласний інтернат")
- інтегровані;
- міжпредметні;
- бінарні;
- театралізація;
- інсценізація;
- візуалізація;
- кіно-, теле-, відео урок (заняття);
- дослідження (філософське, психологічне, соціальне);
- імітаційно-дидактична гра (аукціон, турнір, прес-конференція, інтервю, подорож);
- етюд;
- есе;
- дискусія;
- коментар;
- урок-молитва, …-пристрасть, …-плач, …-ніжність, …-пам'ять, …-любов, урок піїтики.
- http://ryzhkov.ucoz.ru/publ/istorichni_dokumenti/klasifikacija_urokiv_z_ukrajinskoji_literaturi_i_netradicijni_klasifikaciji/2-1-0-110
|