Субота
27.04.2024
01:38
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Скарбничка вчителя-філолога Яненко Світлани Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
Українська мова [88]
Аудіювання, читання мовчки [2]
Українська література [140]
ДПА [4]
ЗНО [55]
МАН [15]
План роботи [11]
Методичні рекомендації [34]
Виступи, доповіді [18]
Календарно-тематичне планування [24]
Нормативно- правові документи [18]
Конкурси, олімпіади [7]
Матеріальна база [1]
Портфоліо вчителя [6]
До 200-річчя з дня народження Т.Г. Шевченка [22]
Позакласна та виховна робота [21]
Скарбничка порад психолога [12]
Скарбничка для батьків [54]
Конкурс "Учитель року - 2015" [17]
Педагогічна технологія "Ситуація успіху" [32]
Творчі роботи учнів [17]
Скарбниця інтерактивних завдань [13]
Глухівський національний педагогічний університет [6]
Вікусина скарбничка [23]

Теги

Афоризми

Мудрі вислови

Методичний портал

«Методичний портал»



Виховна робота

«Методичний портал»


Форма входу

Головна » Файли » Методичні рекомендації

Інтерактивні методи навчання
[ Викачати з сервера (41.0 Kb) ] 07.02.2015, 22:48

Дистанційний диктант

 

     Клас ділиться на 5 команд. Текст диктанту теж ділять на 5 частин. Аркуші з текстами цих частин прикріплюють до стіни якомога далі від команди, для якої призначені. Кожен із членів команди є гінцем. Він підходить до тексту(безліч разів). Читає його, запам’ятовує, повертається до команди, диктує свою частину товаришам. Команди змагаються: перемагає та, яка закінчить свій диктант раніше й не зробить помилок ( або зробить їх менше, ніж інші команди). Під час виконання цього завдання учні розвивають зорову пам'ять, тренують спостережливість.

 

Знайди помилку

 

     І варіант

     Учитель дає учням певний матеріал і просить знайти у викладеному помилки(можна навіть вказати їх кількість). Звичайно, серед таких помилок є 2-3 явні, ще 2-3 типові, інші помилки малопомітні. І тільки одну помилку може виявити навіть не кожен спеціаліст. Знайдення такої помилки може означати справді глибоке знання предмета. Якщо матеріал учням знайомий, виникає природна ситуація успіху. Якщо матеріал новий, учні можуть відчути себе експериментаторами, дослідниками, експертами.

     ІІ варіант

    Цей самий прийом можна використати за командної участі учнів. Кожна команда готує вдома (або на уроці) розповідь із помилками з певної теми або розділу і пропонує його іншій команді. Можна для економії часу обмінятися заготовленими вдома текстами з помилками. Тут можливе подвійне змагання: хто краще приховає і хто більше знайде.

 

Буріме

 

    «Прийди у свій літературний клас, напиши на дошці готову риму, і нехай один ряд напише під неї вірш у стилі Байрона, інший – у стилі Маяковського, третій – у стилі Ахматової. Ось коли учні на такому рівні знатимуть особливості стилю, мови, почуттів поетів, тоді можна сказати, що клас у вас літературний».

 

 

Слово – речення – запитання – відповідь

 

    Учитель вказує на учня й каже: «Слово» (можна показати картинку). Учень промовляє слово, яке йому подобається(або називає предмет на картинці). Учитель вказує на іншого учня й каже: «Речення». Учень складає речення з названим словом. Третій учень ставить запитання до цього речення. Четвертий відповідає на поставлене запитання. До речі, роль учителя може взяти на себе будь-хто з учнів. Можна продовжити ланцюжок: п’ятий учень може пояснити значення слова, шостий – підібрати синонім, сьомий – антонім тощо.

 

 

Снігова куля

 

     Кожен учень домислює речення вчителя так, щоб утворився безперервний ланцюжок певних граматичних ( синтаксичних ) категорій.

 

     Тема. «Причастный оборот».

     Учитель. Летом на улице я встрелила человека, одетого в

                       пальто.

     1-й ученик. В пальто, вывернутом наизнанку мехом.

     2-й ученик. Мехом, торчащим клочьями.

     3-й ученик. Клочьями, похожими на прическу клоуна.

 

 

 

Втрачена інформація

 

     Чудовий хід для перевірки домашнього завдання. Якщо ж ви про це попередите дітей заздалегідь, вони особливо уважно читатимуть заданий параграф.

     До дошки викликають учня. Йому пропонують прочитати текст домашнього параграфа і відновити втрачену інформацію (вчитель закриває кілька рядків тексту папером). Клас слідкує за підручником, оцінює знання учня.

     А можна покласти закладку не поперек, а вздовж сторінки. Ще складніше.

 

Сторінка із щоденника

 

     Це захопливе творче завдання можна використати на будь-якому уроці. Запропонуйте учням відновити сторінку із щоденника члена команди корабля Колумба, учасника Бородінської битви, героя казки тощо.

 

Конкурс літописців

 

     Доречно використовувати під час повторення. Можна скласти літопис знаменних подій будь-якого періоду (століття, країни) з фізики, історії, географії, літератури тощо.  Можна навіть провести конкурс творчо оформлених літописів.

 

Рекламна пауза

 

     Для узагальнення й систематизації знань за  кожною темою можна дати учням завдання виготовити рекламний плакат, буклет, афішу, листівку тощо.

     Міра засвоєння матеріалу добре виявиться в роботі.

 

Відгадай, хто я

 

     На уроці можна запропонувати учням виступити від імені відомої особи, героя твору, не називаючи імені, а описуючи.

 

Запитання – відповідь

 

     Іноді перевірку домашнього завдання можна робити так: учню, якого викликали до дошки, товариші ставлять запитання до вивченого параграфу (не заглядаючи в підручник). Оцінюють точність і правильність відповідей і самих запитань.

 

Вірю – не вірю

 

     Вчитель складає опитувальник і зачитує його в класі. Кожне запитання починається словами: «Чи вірите ви, що…?».  Учні мають або погодитися з твердженням, або ні.

 

Предметне лото

 

     Клас ділиться на 2 команди. У кожної команди картка із запитаннями та відповідними номерами. Вчитель виймає «діжечку» із цифрою лото. Відповідають ті, хто має запитання під цим номером.

 

Монолог поета

 

     Учитель просить учнів удома або під час уроку скласти відповідь на запитання, використовуючи тільки рядки з віршів одного поета.

     Приклад. Монолог Шевченка Т. Г. «Мій шлях» - розповідь про біографію поета побудовану тільки з цитат із його поезій.

 

 

Умовні позначки,

які використовують на схемах

 

     На картоні намалювати позначки, які використовуються на схемах. Учням показувати малюнок, а вони повинні назвати цю позначку.

 

 

Учені та їх відкриття

 

     Учні сидять по двоє за одним столом. Один із них називає прізвище вченого чи поета, інший же  швидко назвати його відкриття, твір. Далі цей учень звертається до третього і т.д.

 

 

Хто більше слів прочитає у слові?

 

     Учитель пропонує учням термін. З літер цього слова потрібно скласти інші слова, пов’язані з предметом, не додаючи літер. Гру доцільно проводити з термінами, які складно запам’ятати.

 

Тематичні терміни

 

     Учням пропонують записати на аркушах паперу терміни, використані в даній темі. Через деякий час учитель зупиняє записування слів і пропонує одному з учнів зачитати записані слова. Інші викреслюють слова, що повторюються. Учень, у якого виявиться найбільше термінів, буде переможцем.

 

 

Лото

 

 Об’єднати дати і події, твори й авторів, скласти формули за епізодами картинок.

 

 

 

    

 

 

 

 

Категорія: Методичні рекомендації | Додав: філолог
Переглядів: 601 | Завантажень: 203 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук по сайту

Цінуймо свій час

Календар

Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Цей день в історії

Погода
Погода у Кременчуці на тиждень

Друзі сайту
Рідна країна - світоглядний портал

Відвідувачі
Гість ,

Статистика

Життя сайту