Створення ситуації успіху
Просимо вас проаналізувати запропоновані дії педагога й вибрати з них лише ті, що сприяють створенню на уроці ситуації успіху. За необхідності запропонуйте свої варіанти дій учителя для створення ситуації успіху.
Дії педагога на уроці
1. Зупиняємо увагу на негативному.
2. Посмішка, добрий погляд.
3. Інтерес до кожного учня.
4. Великодушність щодо кожного.
5. Даємо прізвиська (поганий, ледачий тощо).
6. Порівнюємо одну дитину з іншою.
7. Відзначаємо «персональну винятковість».
8. Аргументуємо значущість дій.
9. Навчаємо алгоритму дій.
10. Оцінюємо дії учня, відзначаючи деталі.
11. Багато говоримо за дітей.
12. Висловлюємо невдоволення учнем, групою.
13. Висловлюємо віру в здібності учня.
14. Висловлюємо попередження й погрози в разі невиконання вимог.
15. Виявляємо любов до дітей.
16. Уміємо дарувати надію.
Шановні колеги!
Існує чимало способів підтримати учня під час виконання завдань на уроці. Ця підтримка потрібна постійно. І це має бути чимось більшим, ніж кілька фраз, які весь час повторюються: «добре», «дуже добре» і «відмінно». Щирість, творчість і розмаїтість — сильне знаряддя в побудові самоповаги дитини.
Наприклад:
1. Продовжуй так само добре працювати.
2. Це досягнення.
3. Я ціную те, що ти зробив!
4. Це чудово!
5. Молодець!
6. Ти сьогодні зробив краще, ніж учора!
7. Дякую за роботу!
8. Ви мене потішили!
9. Ось тепер тебе люблю я, ось тепер тебе хвалю я!
10. Ви перевершили мої очікування!
11. У вас сьогодні все вийшло!
12. Я вражена вашими знаннями, молодці!
13. Класно!
14. Уже набагато краще!
15. Супер!
16. Ух ти! (Чудове гасло)
17. Грандіозно!
18. Краса!
19. Вітаю, молодець!
Принцип навчання й виховання успіхом є одним із факторів розвитку особистості школяра. Цей принцип сприяє формуванню позитивного ставлення до навчання, школи, праці, тобто сприяє ефективності навчання. Кожен учитель має взяти за основу запропонований алгоритм створення ситуації успіху на уроці.
|