ПЕРЕДМОВА |
8 |
Глава 1. РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ |
11 |
1.1. Основні підходи до визначення історичних етапів розвитку психологічної науки |
11 |
1.2. Психологія як наука про душу |
12 |
1.3. Психологія як наука про свідомість |
18 |
1.4. Психологія як наука про поведінку |
28 |
1.5. Психологія - наука про психіку як єдність свідомого і несвідомого, зовнішнього і внутрішнього психічного у взаємодії людини зі світом |
33 |
Глава 2. ПСИХОЛОГІЧНІ НАПРЯМИ, ШКОЛИ І КОНЦЕПЦІЇ |
40 |
2.1. Структуралізм, функціоналізм і гештальтпсихологія |
40 |
Структуралізм |
40 |
Функціоналізм |
41 |
Гештальтпсихологія |
42 |
2.2. Фройдизм, психоаналіз |
44 |
Неофройдизм |
47 |
2.3. Трансперсональна психологія |
48 |
2.4. Біхевіоризм |
59 |
Необіхевіоризм |
65 |
Оперантний біхевіоризм |
66 |
2.5. Когнітивізм і гуманістична психологія |
67 |
2.6. Гуманістична психологія |
69 |
2.7. Психологічні концепції |
72 |
Концепція Піаже: стадії розвитку інтелекту |
72 |
Концепція Л. С Виготського: теорія вищих психічних функцій |
74 |
Глава 3. ПРЕДМЕТ І ЗАВДАННЯ СУЧАСНОЇ ПСИХОЛОГІЇ, ЇЇ ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ЛЮДИНИ |
79 |
3.1. Предмет і завдання сучасної психології |
79 |
3.2. Місце психології в системі наук |
86 |
3.3. Галузі психології |
90 |
Глава 4. ЦЕНТРАЛЬНА НЕРВОВА СИСТЕМА ЛЮДИНИ, ЇЇ ПСИХІКА І ВСЕСВІТ У СВОЇЙ ЄДНОСТІ ТА САМОСТІЙНОСТІ |
97 |
4.1. Структура і функціонування центральної нервової системи людини |
97 |
4.2. Мозок, людська психіка і психічне в єдності світу |
105 |
4.3. Розвиток психіки в онтогенезі |
107 |
Глава 5. ПСИХІЧНА НОРМА ТА ВІДХИЛЕННЯ |
118 |
5.1. Психічна норма, нормативні відхилення та аномалії |
118 |
5.2. Причини та наслідки ненормативного психічного розвитку |
121 |
5.3. Рівні ненормативного психічного розвитку |
123 |
Глава 6. МЕТОДОЛОГІЯ, ПРИНЦИПИ ТА МЕТОДИ ПСИХОЛОГІЇ |
133 |
6.1. Методологічний простір психології |
133 |
6.2. Принципи психології |
136 |
6.3. Методи психології |
139 |
Глава 7. ОСОБИСТІСТЬ У ВИМІРАХ ПСИХОЛОГІЧНОЇ НАУКИ |
149 |
7.1. Особистість у психоаналізі, трансперсональній психології, біхевіоризмі |
149 |
7.2. Особистість у когнітивній та гуманістичній психології |
169 |
7.3. Жіночі теорії особистості |
176 |
7.4. Факторні теорії особистості |
178 |
7.5. Теорії особистості В. Райха, Дж. Келлі, Г. Стек Саллівана, К. Левіна, Р. Мей, А.Бандури, Дж. Роттера, Е. Дюркгейма, В. Франта, В. Джемса |
180 |
7.6. Особистість у психології Сходу |
196 |
7.7. Типологія особистостей О.Ф. Лазурського |
203 |
7.8. Особистість у радянській та українській психології |
205 |
7.9. Людина як багатосистемне явище |
214 |
7.10. Концепція психоенергетичної цілісності особистості |
216 |
Глава 8. ЛЮДСЬКА ПСИХІКА І ПСИХІЧНЕ |
220 |
8.1. Сутність людської психіки і психічного |
220 |
8.2. Багаторівневість психіки |
224 |
8.3. Багатосистемність психіки |
230 |
Глава 9. БІОПСИХІЧНА ПІДСТРУКТУРА ОСОБИСТОСТІ |
234 |
9.1. Загальна характеристика біопсихічної підструктури особистості |
234 |
9.2. Генетичні, вікові й статеві особливості особистості |
234 |
9.3. Темперамент |
241 |
Глава 10. МЕНТАЛЬНО-ПСИХІЧНА ПІДСТРУКТУРА ОСОБИСТОСТІ |
251 |
Глава 11. ІНТРАІНДИВІДУАЛЬНА ПІДСТРУКТУРА ОСОБИСТОСТІ: ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА |
258 |
11.1. Поняття інтраіндивідуальної підструктури особистості |
258 |
11.2. Особливості функціонування інтраіндивідуальної підструктури особистості |
259 |
Глава 12. ВІДЧУТТЯ |
264 |
12.1. Відчуття як явище |
264 |
12.2. Фізіологічне підґрунтя відчуттів |
266 |
12.3. Класифікація та різновиди відчуттів |
271 |
12.4. Загальні властивості відчуттів |
274 |
Глава 13. СПРИЙНЯТТЯ |
286 |
13.1. Поняття сприйняття |
286 |
13.2. Функції, характеристика образу сприйняття та його процесуальність |
287 |
13.3. Теорії і методи дослідження сприйняття |
291 |
13.4. Властивості та види сприйняття |
299 |
Глава 14. ПАМ´ЯТЬ |
308 |
14.1. Поняття пам´яті та її теорії |
308 |
14.2. Фізіологічне підґрунтя пам´яті |
311 |
14.3. Процеси пам´яті |
312 |
14.4. Різновиди пам´яті |
319 |
14.5. Пам´ять та організація знань |
327 |
14.6. Індивідуальні особливості пам´яті |
341 |
14.7. Шляхи розвитку пам´яті |
343 |
Глава 15. МИСЛЕННЯ |
351 |
15.1. Поняття мислення |
351 |
15.2. Теорії мислення |
354 |
15.3. Розумові дії та операції мислення |
360 |
15.4. Форми мислення та його різновиди |
361 |
15.5. Процес мислення і розуміння |
366 |
15.6. Індивідуальні особливості мислення |
372 |
Глава 16. МИСЛЕННЯ ТА ІНТЕЛЕКТ |
376 |
16.1. Види мислення і репрезентації |
380 |
16.2. Індивідуальні особливості інтелекту |
386 |
16.3. Теорії інтелекту |
393 |
Глава 17. УЯВА |
404 |
17.1. Поняття уяви |
404 |
17.2. Види уяви |
406 |
17.3. Процеси уяви |
409 |
Глава 18. ПСИХОСЕМАНТИКА |
414 |
18.1. Поняття психосемантики |
414 |
18.2. Сутність психосемантики |
415 |
18.3. Основні психосемантичніметоди |
419 |
18.4. Психологічні закономірності й моделі семантичної обробки |
423 |
18.5. Суб´єктивна психосемантика |
430 |
Глава 19. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЕМОЦІЙ ТА ПОЧУТТІВ |
436 |
19.1. Розуміння емоцій та почуттів |
436 |
19.2. Класифікація емоцій та почуттів |
444 |
19.3. Експресивний компонент емоційного реагування |
452 |
19.4. Характеристика різних видів емоційного реагування |
457 |
19.5. Теорії емоцій |
464 |
19.6. Роль і функції емоцій у керуванні поведінкою та діяльністю |
479 |
19.7. Прикладна роль емоцій |
484 |
Глава 20. ХАРАКТЕРИСТИКА РІЗНИХ ЕМОЦІЙ |
490 |
20.1. Емоції очікування й прогнозу |
490 |
20.2. Фрустраційні емоції |
499 |
20.3. Комунікативні емоції |
505 |
20.4. Інтелектуальні емоції, або афективно-когнітивні комплекси |
508 |
20.5. Характеристика емоційних станів, які виникають у процесі діяльності |
510 |
20.6. Емоційні властивості людини |
514 |
Глава 21. РОЗУМІННЯ ЕМОЦІЙ ІНШОЇ ЛЮДИНИ ТА УПРАВЛІННЯ СВОЇМИ ЕМОЦІЯМИ |
522 |
21.1. Розуміння емоцій інших людей та емоційна здатність |
522 |
21.2. Ідентифікація емоцій за мімікою та пантомімікою |
526 |
21.3. Керування емоціями |
531 |
Глава 22. ХАРАКТЕРИСТИКА РІЗНИХ ПОЧУТТІВ |
542 |
Глава 23. ЕМОЦІЙНО ЗУМОВЛЕНА ПОВЕДІНКА ТА ЕМОЦІЙНІ ТИПИ |
559 |
23.1. Емоційна поведінка |
559 |
23.2. Емоційні типи |
565 |
Глава 24. ПРОФЕСІЙНІ, ВІКОВІ, СТАТЕВІ ТА ПАТОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЕМОЦІЙНО-ПОЧУТТЄВОЇ СФЕРИ ОСОБИСТОСТІ ЛЮДИНИ |
575 |
24.1. Особливості емоційної сфери у представників деяких професій |
575 |
24.2. Вікові й статеві особливості емоційної сфери особистості |
577 |
24.3. Емоції при патології |
588 |
Глава 25. ВОЛЯ |
601 |
25.1. Поняття волі та її функцій |
601 |
25.2. Типи критеріїв волі та локус контролю. Вольові дії |
604 |
25.3. Фази та ознаки вольових дій, їх стимулювання |
606 |
25.4. Вольові якості |
611 |
Глава 26. ЗДІБНОСТІ |
615 |
26.1. Поняття здібностей та їхнього розвитку |
615 |
26.2. Види здібностей |
615 |
26.3. Розвиток здібностей |
618 |
Глава 27. СОЦІОПСИХІЧНА ПІДСТРУКТУРА ОСОБИСТОСТІ |
620 |
27.1. Досвід |
620 |
27.2. Характер |
621 |
27.3. Акцентуації характеру |
626 |
27.4. Спрямованість |
628 |
Глава 28. ПІДСТРУКТУРА ОСОБИСТОСТІ «СВІДОМІСТЬ-САМОСВІДОМІСТЬ» |
639 |
28.1. Свідомість особистості |
639 |
28.2. Самосвідомість особистості |
641 |
28.3. «Я-концепція» |
642 |
Глава 29. ПСИХІЧНІ СТАНИ |
649 |
29.1. Сутність психічних станів |
649 |
29.2. Класифікація психічних станів |
650 |
29.3. Особливості психічних станів |
652 |
29.4. Фізіологічні основи і зовнішні вияви психічних станів |
653 |
29.5. Психічні стани особистості в різних ситуаціях життєдіяльності |
654 |
29.6. Стан страху та шляхи його подолання |
660 |
Глава 30. УВАГА ЯК ОСОБЛИВА ФОРМА ПСИХІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ |
667 |
30.1. Поняття уваги |
667 |
30.2. Фізіологічне підґрунтя уваги |
670 |
30.3. Теорії уваги |
671 |
30.4. Методи дослідження уваги |
673 |
30.5. Моделі уваги |
676 |
30.6. Основні властивості та види уваги |
680 |
Глава 31. ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ ДІЯЛЬНОСТІ |
686 |
31.1. Поняття діяльності |
686 |
31.2. Психологічна структура діяльності |
686 |
31.3. Рухи і дії |
688 |
31.4. Знання, навички і вміння |
689 |
31.5. Перенесення та інтерференція |
692 |
31.6. Основні види діяльності |
695 |
Глава 32. ПСИХОМОТОРИКА |
703 |
32.1. Сутність психомоторики |
703 |
32.2. Будова психомоторики |
707 |
32.3. Функції психомоторики |
709 |
32.4. Регулятори і продукти психомоторики |
716 |
32.5. Механізми регуляції психомоторної дії |
717 |
Глава 33. ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ НАУЧАННЯ |
723 |
33.1. Поняття научання, навчання та учіння |
723 |
33.2. Научання і розвиток |
728 |
33.3. Класичні концепції научання |
731 |
33.4. Моделі научання |
734 |
33.5. Типологія научання |
737 |
Глава 34. МОВА І МОВЛЕННЯ. ПСИХОЛІНГВІСТИКА |
742 |
34.1. Предметна сфера |
742 |
34.2. Мова та її функції |
749 |
34.3. Фізіологічні механізми мовної діяльності |
752 |
34.4. Різновиди мовлення |
754 |
Глава 35. СОЦІАЛІЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ |
759 |
35.1. Поняття соціалізації |
759 |
35.2. Особливості, умови й механізми соціалізації |
760 |
35.3. Процес соціалізації |
762 |
Глава 36. ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЗАХИСТ ОСОБИСТОСТІ |
772 |
36.1. Загальне уявлення про «психологічний захист» і його функції |
772 |
36.2. Різновиди психологічного захисту та їхня характеристика |
775 |
36.3. Особливості психологічного захисту в дітей |
786 |
36.4. Використання захисту в життєдіяльності |
791 |
Глава 37. ДЕВІАНТНА ПОВЕДІНКА І ДЕПРИВАЦІЯ |
804 |
37.1. Психологічне розуміння відхильної поведінки |
804 |
37.2. Особливості особистості з девіантною поведінкою |
809 |
37.3. Депривація |
813 |
Глава 38. ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ´Я ОСОБИСТОСТІ |
819 |
38.1. Розуміння психічного здоров´я |
819 |
38.2. Вплив суспільної дійсності на психічне здоров´я особистості |
823 |
Глава 39. ГАРМОНІЯ ОСОБИСТОСТІ |
830 |
39.1. Поняття гармонії особистості |
830 |
39.2. Гармонія взаємин особистості, її сенс життя, духовність і свобода |
834 |
39.3. Шлях особистості як сукупність життєвих процесів |
836 |
39.4. Психічна стійкість |
841 |
39.5. Залежна поведінка як наслідок зниження психічної стійкості |
849 |
39.6. Самоуправління і саморегулювання |
858 |
Глава 40. САНОГЕННИЙ ПОТЕНЦІАЛ ОСОБИСТОСТІ ТА ЇЇ ПСИХОЛОГІЧНА ЗАЛЕЖНІСТЬ |
867 |
40.1. Розуміння саногенного потенціалу особистості |
867 |
40.2. Благополуччя як позитивний саногенний потенціал особистості |
868 |
40.3. Активізація саногенного потенціалу у важких життєвих умовах |
871 |
Глава 41. КРИЗИ ОСОБИСТОСТІ В СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ |
877 |
41.1. Розуміння криз особистості у психології |
877 |
41.2. Типи криз особистості |
878 |
41.3. Ставлення до кризи та її подолання |
891 |
Глава 42. КОНТРОЛЬ І ПЛАНУВАННЯ ПОВЕДІНКИ ОСОБИСТОСТІ |
897 |
42.1. Поняття психологічних механізмів цілеспрямованої поведінки |
897 |
42.2. Теоретичні підходи до аналізу структури регуляції дії |
898 |
42.3. Вплив мети на поведінковий акт |
902 |
42.4. Зворотний зв´язок та ефективність наступної дії |
908 |
Глава 43. РОЗВИТОК І ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ |
914 |
43.1. Підходи і теорії розвитку особистості |
914 |
43.2. Гармонійний і дисгармонійний розвиток особистості |
925 |
43.3. Формування змісту особистості |
927 |
Глава 44. РОЗВИТОК КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОЇ ОСОБИСТОСТІ В СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ |
932 |
44.1. Розуміння поняття «конкурентоспроможна особистість» |
932 |
44.2. Етапи розвитку конкурентоспроможної особистості |
934 |
44.3. Психологічні основи розвитку інтегральних характеристик конкурентоспроможної особистості |
936 |
Словник психологічних понять (А-С) |
946 |
Словник психологічних понять (Т-Я) |
970
|