Субота
27.04.2024
09:23
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Скарбничка вчителя-філолога Яненко Світлани Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Теорія літератури [13]
Види розборів [24]
Пам'ятки [7]

Теги

Афоризми

Мудрі вислови

Методичний портал

«Методичний портал»



Виховна робота

«Методичний портал»


Форма входу

Головна » Статті » Скарбничка пам'яток » Теорія літератури

Рівень внутрішньої форми твору

Рівень внутрішньої форми твору

    Суб'єктна організація розповіді (її розгляд включає наступне): Оповідання може бути особиста: від імені ліричного героя (сповідь), від імені героя-оповідача, і безособове (від імені оповідача). 
    1) Художній образ людини - розглядаються типові явища життя, що знайшли відображення в цьому образі; індивідуальні риси, властиві персонажеві; розкривається своєрідність створеного образу людини: 
    • Зовнішні риси - обличчя, фігура, костюм; 
    • Характер персонажа - він розкривається у вчинках, у ставленні до інших людей, проявляється у портреті, в описах почуттів героя, в його мові. Зображення умов, в яких живе і діє персонаж; 
    • Зображення природи, що допомагає краще зрозуміти думки і почуття персонажа; 
    • Зображення соціального середовища, суспільства, в якому живе і діє персонаж; 
    • Наявність або відсутність прототипу
    2) 0сновние прийоми створення образу-персонажа: 
    • Характеристика героя через його дії і вчинки (у системі сюжету); 
    • Портрет, портретна характеристика героя (часто висловлює авторське ставлення до персонажа); 
    • Пряма авторська характеристика; 
    • Психологічний аналіз - докладний, в деталях відтворення почуттів, думок, спонукань-внутрішнього світу персонажа; тут особливе значення має зображення «діалектики душі», тобто руху внутрішнього життя героя; 
    • Характеристика героя іншими дійовими особами; 
    • Художня деталь - опис предметів і явищ навколишнього персонажа дійсності (деталі, в яких відображається широке узагальнення, можуть виступати як деталі-символи); 
    3) Види образів-персонажів: 
    ліричні - в тому випадку, якщо письменник зображає тільки почуття і думки героя, не згадуючи про події його життя, вчинках героя (зустрічається, переважно, в поезії); 
    драматичні - в тому випадку, якщо виникає враження, що герої діють «самі», «без допомоги автора», тобто автор використовує для характеристики персонажів прийом саморозкриття, самохарактеристики (зустрічаються, переважно, у драматичних творах); 
    епічні - автор-оповідач або розповідач послідовно описує героїв, їх вчинки, характери, зовнішність, обстановку, в якій вони живуть, відносини з оточуючими (зустрічаються в романах-епопеях, повістях, оповіданнях, новелах, нарисах). 
    4) Система образів-персонажів; 
    Окремі образи можуть бути об'єднані в групи (угруповання образів) - їх взаємодія допомагає повніше представити і розкрити кожна дійова особа, а через них - тематику та ідейний зміст твору. 
    Всі ці групи об'єднуються в суспільство, зображене у творі (багатопланове або однопланові з соціальної, етнічної тощо точки зору). 
    Художній простір і художній час (хронотоп): простір і час, зображене автором. 
    Художній простір може бути умовним і конкретним; стислим і об'ємним; 
    Художній час може бути співвіднесені з історичним чи ні, переривчастим і безперервним, у хронології подій (час епічне) або хронології внутрішніх душевних процесів персонажів (час ліричний), тривалим або миттєвим, кінцевим або нескінченним, замкнутим (тобто тільки в межах сюжету , поза історичним часом) і відкритим (на тлі певної історичної епохи). 

Категорія: Теорія літератури | Додав: філолог (06.12.2014)
Переглядів: 423 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук по сайту

Цінуймо свій час

Календар

Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Цей день в історії

Погода
Погода у Кременчуці на тиждень

Друзі сайту
Рідна країна - світоглядний портал

Відвідувачі
Гість ,

Статистика

Життя сайту