Середа
24.04.2024
15:04
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Скарбничка вчителя-філолога Яненко Світлани Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
Теорія [25]
Практика [7]

Теги

Афоризми

Мудрі вислови

Методичний портал

«Методичний портал»



Виховна робота

«Методичний портал»


Форма входу

Головна » Файли » Педагогічна технологія "Ситуація успіху" » Практика

Шляхи досягнення успіху Л.В.Кирилюк. м. Шепетівка
30.11.2014, 01:09

Шляхи досягнення успіху

Л.В.Кирилюк. м. Шепетівка

(На дошці записи).
Той, хто хоче, робить більше, ніж той, хто може.
Випадкових перемог не буває. Успіх приходить до тих, хто рухається вперед, до тих, хто розподіляє свої сили з розумом.
Людина лише там чогось домагається, де вона сама вірить у свої сили. Л. Фейєрбах
Успіхи свідчать про те, на що ти спроможний, а невдачі — про те, чого ти вартий.
Людина зростає тоді, коли тягнеться вгору. М. Горький

Психолог. Життя щоденно ставить людину перед необхідністю вибору — прийняттям відповідальних рішень. Життєвий шлях особистості багато в чому залежить від того, наскільки вона здатна пізнати світ і себе, свідомо визначити мету і підпорядкувати їй свою діяльність.
Кожен хоче чогось досягти у житті, щоб мати можливість пишатися собою. Чому ж одному це вдається, а іншому — ні? Адже людина має реальні можливості керувати власним життям і розвитком, розвивати власне «я», досягати відчуття впевненості й надійності. Життєва мета людини спрямована на досягнення добра, щастя, успіху.
Саме про успіх, шляхи його досягнення і піде сьогодні мова.
Спочатку спробуймо дати визначення поняттю «успіх». Що ви розумієте під цим словом?

Метод «Мозкового штурму»
Для цього скористаємось ефективним і добре відомим інтерактивним методом.
1. Сядьте так, щоб ви почувалися зручно і невимушено.
2. Прошу висловлювати свої ідеї.
3. Записувати їх на дошці по мірі надходження. (Якомога більше ідей, тому що кількість породжує якість).
(Відповіді учнів).

Психолог. А тепер звернемося до інформаційного центру.
Згідно з визначенням Великого тлумачного словника сучасної української мови, «успіх» — позитивний наслідок роботи, справи, значні досягнення, удача, талант;
— громадське визнання, схвалення чого-небудь, чиїхось досягнень;
— визнання кимось чиїх-небудь позитивних якостей, особливостей;
— захоплення з боку осіб іншої статі.
Успіх — це те, чого бракує, на жаль, більшості з нас. Успіх — те, чого кожен хотів би досягти.
Чи знаєте ви видатних людей, які досягли успіху в житті?

Метод «Прес»
Ви маєте можливість висловити свою думку з даного питання за такою формулою.
Я вважаю, що... (висловлюєте свою думку, пояснюєте, у чому полягає ваша точка зору).
...тому що (пояснюєте, на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції).
наприклад... (наводите факти, що демонструють ваші докази).
Таким чином... (Отже...) (узагальнюєте свою думку, робите висновок).
(Відповіді учнів).
Навіть видатним людям потрібно було наполегливо працювати, щоб розвивати закладені здібності й досягати успіху. Тож немає сенсу переконувати, що талановита людина може досягти певних успіхів, коли вірить у себе і знає, що в неї вистачить сил аби здійснити свою мету.

Метод «Мікрофон»
Уявіть, що у вас в руках мікрофон і вам потрібно висловити свою думку. Тому інші учні не можуть говорити, вигукувати з місця, бо право говорити має лише той, у кого «мікрофон».
Запитання до учнів.
— Чи вважаєте ви себе успішними людьми?
— Чи досягли ви певного успіху?
— Що ви відчували в цей момент?
— Чи надавав вам хтось допомогу?
— Як ви вважаєте, від чого залежить ваш успіх? Успіх у справах та особистому житті залежить від
багатьох чинників. Наша власна настанова — готовність діяти за визначеною схемою, спрямуванням. Одні чекають допомоги, інші готові самі допомагати, ще інші орієнтуються, а хтось покладається на власні сили у вирішенні певних проблемних ситуацій.

Метод «Мозкового штурму»
Якими якостями потрібно володіти, щоб досягти успіху?
(В невеликих групах відбувається обговорення питання. Потім доповідач від кожної групи має представити той аспект, тобто одну із якостей, яку обговорювали. Представник кожної групи записує свій аспект на дошці. Кожна група серед представлених якостей визначає ту, яка, на їхню думку, є основною).
Хочу сказати, що всі ми досягли успіху в житті, адже добре здоров’я, мирне середовище, хороші батьки і рідні, прекрасні друзі — це вже і є успіх.
Кожен із нас пережив почуття задоволення після вдалого завершення якоїсь справи. І кожному знайоме почуття незадоволення собою після невдачі. Зараз ми спробуємо визначити складові успіху.
— Що найперше має визначити для себе людина?
(Мету)
— Якою може бути ця мета?
(Духовна, матеріальна, добра чи. погана) 
Коли людина ставить перед собою якусь мету, вона таким чином мимоволі себе оцінює. Якщо ставити перед собою завдання здобути всі матеріальні блага, то й оцінює себе на рівні цих благ: як власника автомобіля останньої моделі, як господаря розкішної дачі чи як частину свого меблевого гарнітуру.
Якщо людина живе, щоб приносити людям добро, полегшувати їхні страждання під час хвороби, то й оцінює себе на рівні своєї людяності. Вона ставить собі мету, гідну людини. 
Ще Цицерон говорив: «Краща у свій мета — стати хорошою людиною».
Отже, перше, що необхідно, це мета або цілеспрямованість.
— Чи досягне успіху людина, зневірена у власних силах?
(Відповіді учнів).
Таким чином, для успіху потрібна впевненість.
Так, коли сходиш до вершини, то це схоже на те, як піднімаєшся вгору сходами. Якщо тебе залишила впевненість, то йти стає ще важче, коли ж упевненість із тобою, то дорога до успіху вже ближче, і йти стає легко й цікаво.
Щоб домогтися бажаного результату, слід докласти максимум зусиль, наполегливо працювати. Отже, необхідною складовою є також наполегливість і працелюбність.
— Що необхідно для досягнення професійного успіху?
(Відповіді учнів).
Необхідні знання і хоча б крапля таланту. Але й без таланту люди досягають успіху.
— Чи багато досягне у житті песиміст? (Відповіді учнів).
Для кожної справи потрібен відповідний настрій, тоді справа йде швидше і краще. Звичайно, що від чорних думок, постійних турбот і песимізму якість життя не поліпшиться. Коли людина у поганому настрої, вона забуває, що може багато і що вона сильна. Отже, важливе значення для успіху має настрій, оптимізм.
Раціонально поєднавши ці складові — цілеспрямованість, упевненість, наполегливість, працелюбність, знання, талант і оптимізм — маємо пряму дорогу до успіху.
Успіх приходить лише до того, хто його прагне, хто вміє максимально використовувати все найкраще із власних внутрішніх ресурсів. Не чекайте, що хтось відкриє вас, відкрийте себе самі, скажіть собі: «Я хочу, я можу, я зроблю». Щастя й успіх — у ваших руках!
А тепер давайте співставимо, порівняємо з тезами, які запропоновані фахівцями.

Пам’ятка 
«Як досягти успіху в житті»

Постав перед собою реальну мету.
Склади власну схему досягнення успіху.
Розвивай силу волі.
Не зупиняйтеся на досягнутому.
Учися працьовитості й наполегливості.
Думай про позитивне.
Умій захоплюватися справою.

А зараз я пропоную вам тест «Чи здатні ви досягти успіху?»

1. Успіх у справах, на мій погляд, забезпечується:
а) допомогою друзів;
б) спільною роботою;
в) моєю цілеспрямованістю.
2. Дружба для мене:
а) підтримка;
б) співпраця;
в) самоствердження.
3. Потрапивши у несподівану, ризиковану ситуацію, я:
а) шукаю допомоги;
б) покладаюсь і на себе, і на партнерів;
в) приймаю рішення і вживаю необхідні
заходи самостійно.
4. Справжній професіонал, на мою думку, відрізняється:
а) посидючістю і дисциплінованістю;
б) підготовкою;
в) рішучістю.
5. Яка з геометричних фігур вам найбільше подобається?
а) Квадрат;
б) круг;
в) трикутник.
6. Коли мені сподобалась особа протилежної статі, я:
а) чекаю від неї ініціативи;
б) поступово входжу в контакт з нею;
в) говорю про це їй (йому) відразу й рішуче.
7. У компанії, де є багато незнайомих, я:
а) відчуваю себе «не у своїй тарілці»;
б) знаходжу спільні теми і контакт;
в) відпочиваю, не звертаючи уваги на присутніх.
8. Під час публічного виступу (відповіді перед класом) я:
а) соромлюся, хвилююся;
б) шукаю взаєморозуміння у слухачів;
в) дістаю задоволення від власного голосу.
9. Для вирішення ризикованих складних справ краще брати людей:
а) надійних;
б) розумних і старанних;
в) самостійних і незалежних.
10. Доля, на мою думку, це:
а) неминучість;
б) поєднання везіння і невезіння;
в) здібність самому творити своє життя.

За кожен варіант «а» поставте собі 1 бал, за кожен варіант «б» — 3 бали, за варіант «в» — 0 балів. Підрахуйте загальну суму балів.

Інтерпретація результатів.

Якщо ви набрали 10—15 балів: на жаль, ви не можете самі впоратись із проблемою. Складність вашого етапу в закоренілій настанові, що ви немічні, до того ж не бажаєте змінити ситуацію. Низьке само-оцінювання — основна завада на шляху досягнення успіху, його слід позбутися.

Сума балів 16-22 свідчить про ваші завищені амбіції. В окремих випадках ви можете досягти успіху. Але ваші самовпевненість і егоїзм дратують багатьох і стають причиною конфлікту із вами. Вам потрібно орієнтуватися на співпрацю та інколи чинити наступ на власне «я».

Якщо ви набрали від 23 до 30 балів, вас можна привітати. Ви знайшли правильний шлях до досягнення успіху. Ваші амбіції виявляються тільки там, де це необхідно. Люди вас розуміють і готові з вами співпрацювати. Так тримати!

Успіх приходить лише до того, хто його прагне, хто вміє максимально використати все найкраще із власних внутрішніх ресурсів. Не чекайте, що хтось відкриє вас, відкрийте себе самі, скажіть собі: «Я хочу, я можу, я зроблю». Щастя й успіх — у ваших руках!

Категорія: Практика | Додав: філолог | Теги: успіх
Переглядів: 1060 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук по сайту

Цінуймо свій час

Календар

Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Цей день в історії

Погода
Погода у Кременчуці на тиждень

Друзі сайту
Рідна країна - світоглядний портал

Відвідувачі
Гість ,

Статистика

Життя сайту