П`ятниця
20.10.2017
04:15
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Скарбничка вчителя-філолога Яненко Світлани Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
5 клас [2]
6 клас [9]
7 клас [2]
8 клас [29]
9 клас [16]
10 клас [17]
11 клас [18]
Література рідного краю [1]
Сучасна українська література [33]
Буктрейлери [13]

Теги

Афоризми

Мудрі вислови

Методичний портал

«Методичний портал»



Виховна робота

«Методичний портал»


Форма входу

Головна » Файли » Українська література » 8 клас

КР Народна творчість
[ Викачати з сервера (1.81Mb) ] 11.10.2017, 22:43

8 клас

Усна народна творчість

1 варіант

  1. Укажіть, до якого твору належить наведений фрагмент.
    Там стояла темниця кам’ная.
    Що у тій-то темниці пробувало сімсот козаків,
    Бідних невольників.
    A) «Ой Морозе, Морозенку»;
    Б) «Зажурилась Україна, бо нічим прожити»;
    B) «Ой не ходи, Грицю»;
    Г) «Дума про Марусю Богуславку».
  2. Назвіть, про яке лихо в житті українського народу йдеться в пісні «Зажурилась Україна».
    A) неврожай жита;
    Б) спустошення України поневолювачами;
    B) загибель співвітчизників;
    Г) поразку козацького війська.
  3. Визначте правильне твердження.
    A) дума виконується речитативом;
    Б) дума – це ліро-епічний твір героїчного характеру про події минулого та відомих історичних осіб;
    B) дума – це невеликий ліричний твір переважно героїчного змісту;
    Г) основною ознакою дум є історична конкретизація.
  4. Укажіть, яка з пісень, за легендою, належить Марусі Чурай:

А) «За Сибіром сонце сходить»

Б) « Засвіт встали козаченьки»

В) «Зажурилась Україна»

Г) «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»

5. Укажіть,що Маруся Богуславка просила козаків передати батькам:

А) щоб батьки не збирали коштів на її викуп;

Б) щоб батьки зібрали коштів на її викуп;

В) щоб батьки молилися за неї;

Г) щоб батьки її не проклинали.

6. Укажіть, яка із цих історичних пісень звеличує образ народного месника:

А) «Чи не той то Хміль»;

Б) «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»

В) «За Сибіром сонце сходить»

Г) «Ой Морозе, Морозенку»

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

8.

9.

10.

 

11.

 

12.

 

13. Розташуйте події у правильній послідовності («Маруся Богуславка»).
A) «Вони тридцять літ у неволі пробувають,
Божого світу, сонця праведного
у вічі собі не видають».
Б) «Темницю відмикає, Всіх козаків,
Бідних невольників, На волю випускає».
B) «Визволи, боже, нас, всіх бідних невольників,
З тяжкої неволі,
З віри бусурменської».
Г) «Та бодай ти, дівко-бранко,
Марусю, попівно Богуславко,
Щастя й долі собі не мала,
Як ти нам святий празник, роковий день
Великдень сказала!»

 

14. Установіть відповідність між поданим фрагментом пісні та її назвою.
A) «Ой козак до дружини, Бурлака до дрюка:
Оце ж тобі, вражий турчин…».
Б) «До темниці приходжає,
Темницю відмикає,
Всіх козаків, бідних невольників,
На волю випускає».
B) «Дети, милий, чорнобривий,
Де ти? Озовися!
Як без тебе я горюю,
Прийди подивися!»
Г) «У неділю рано зіллячко копала,
А у понеділок переполоскала,
Як прийшов вівторок – зілля ізварила,
У середу рано Гриця отруїла».

1. «Віють вітри, віють буйні».
2. » Зажурилась Україна «.
3. «Ой не ходи, Грицю…».
4. » Маруся Богуславка «.
5. «Ой Морозе, Морозенку».

15. Установіть відповідність між рядками з народної пісні та художнім засобом виразності.
A) «А мене, Кармалюка,
Як звірюку гонять»;
Б) «сокіл-білозорець», «дівка-бранка»;
B) «Орли та із Січі вилітали
Аж то військо та славне запорізьке
Та на Кримський шлях із Січі виїжджало»;
Г) «серденько», «ляшеньки».

1. Епітети.
2. Алегорія.
3. Пестливі слова.
4. Порівняння.
5. Уособлення.

16. Напишіть, що ви знаєте про Богдана Хмельницького , як він змальований в історичних піснях. (5 речень)

17. Якого бандуриста високо цінувала Леся Українка?

18. Якого кобзаря називали «українським Гомером»?

19. Назвіть 5 відомих кобзарів.

20. Назвіть 3 спільні особливості народних дум та пісень.

21. Спираючись на власний життєвий досвід і знання художніх текстів, напишіть твір-мініатюру.
«Маруся Богуславка – патріотка чи зрадниця?».

 

 

 

8 клас

Усна народна творчість

2 варіант

1. Укажіть, до якого твору належить наведений фрагмент.
Асесори, ісправники
За мною ганяють,
Більше вони людей б’ють,
Як я гріхів маю.

A) «Ой Морозе, Морозенку»;
Б) «За Сибіром сонце сходить»;
B) «Максим козак Залізняк»;
Г) «Маруся Богуславка».

2. Назвіть, про боротьбу з яким ворогом ідеться в пісні «Чи не той то Хміль».
A) з турецьким військом;
Б) зі шведським військом;
B) з польською шляхтою;
Г) з татарською ордою.

3. Укажіть, до якого фольклорного жанру належить твір «Маруся Богуславка».
A) до історичних пісень;
Б) до соціально-побутових пісень;
B) до жанру дум;
Г) до козацьких пісень.

4. Визначте правильне твердження.
A) історична пісня виконується речитативом;
Б) історична пісня – це ліро-епічний твір героїчного характеру про події минулого та відомих історичних осіб;
B) історична пісня – це великий пісенно-розповідний твір переважно героїчного змісту;
Г) історична пісня – це великий пісенно-розповідний твір, що складається із заспіву, основної частини та кінцівки.

5. Укажіть, у якій з історичних пісень говориться про видатного козацького полковника, гетьмана:

А) «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»;

Б) «Ой Морозе, Морозенку»;

В) «Чи не той то Хміль»;

Г) «Максим козак Залізняк».

 

6. Укажіть, чому козаки проклинали Марусю Богуславку з однойменної народної думи:

А) тому що вона їх зрадила;

Б) тому що не відпустила їх на волю;

В) тому що сміялася над ними;

Г) тому що нагадала про Великдень.

 

 

7.

8.

9.

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

11.

 

12.

13. Установіть правильну послідовність подій у пісні «Засвіт встали козаченьки».
A) «Прощай, милий мій синочку, Та не забувайся…».
Б) «Заплакала Марусенька Свої ясні очі».
B) «Яка ж би то, мій синочку, Година настала, Щоб чужая дитиночка За рідную стала».
Г) «Прийми ж мою Марусеньку, Як рідну дитину».

 

14. Установіть відповідність між поданим фрагментом пісні та її назвою.
A) «А я ляхів не боюся і гадки не маю,
За собою великую потугу я знаю,
Іще й орду за собою веду:
А все, вражі ляхи, на вашу біду».
Б) «Ой, рад би я, матусенько,
Скоріше вернуться,
Та щось кінь мій вороненький
В воротях спіткнувся».
B) «Обступили город Умань,
Покопали шанці
Та вдарили з семи гармат
У середу вранці*.
Г) «Де ти, милий, чорнобривий,
Де ти? Озовися!
Як без тебе я горюю,
Прийди подивися!»

1. «Віють вітри, віють буйні».
2. «Чи не той то Хміль».
3. » Засвіт встали козаченьки «.
4. «Максим козак Залізняк».
5. «Ой не ходи, Грицю…».

15. Установіть відповідність між цитатою з народної пісні та художнім засобом виразності.
A) «Як поїхав на Вкраїну – Як пишная рожа!»
Б) «битий шлях», «кінь вороненький».
B) «матусенька», «дитинонька».
Г) «Лине гомін, лине гомін
По степу німому,
Вертаються козаченьки
Із бою додому»

1. Паралелізм.
2. Порівняння.
3. Епітет.
4. Пестливі слова.
5. Метафора.

16. Напишіть, що ви знаєте про Марусю Чурай та її пісні. (5 речень)

17. Як називали думи кобзарі?

18. Під впливом якого кобзаря Луї Леже почав активно пропагувати у Франції українську культуру?

19. Назвіть 5 відомих кобзарів.

20. Назвіть 3 особливості, якими різняться народні думи та пісні.

21. Спираючись на власний життєвий досвід і знання художніх текстів, напишіть твір-мініатюру.
«Маруся Богуславка – патріотка чи зрадниця?».

 

 

Категорія: 8 клас | Додав: Світлана | Теги: КР з літератури
Переглядів: 15 | Завантажень: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук по сайту

Цінуймо свій час

Календар

Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Цей день в історії

Погода
Погода у Кременчуці на тиждень

Друзі сайту
Рідна країна - світоглядний портал

Відвідувачі
Гість ,

Статистика

Життя сайту

Музична скринька